Terug naar de nieuwsbrief | www.golfreiswijzer.nl

Veelzijdig Ierland in ruim honderd pagina's


Half maart werd het eerste Ierse lifestyle magazine uitgebracht.
Het gloednieuwe magazine heet 'Ierland, verrassend veelzijdig' en zal voorlopig twee keer per jaar verschijnen. Voor de liefhebbers van de Ierse fairways is het blad een uitstekende manier om ook het andere Ierland te leren kennen. Natuurlijk wordt er in het blad ook aandacht besteed aan golfen in Ierland.



Cabaretier Dolf Jansen, die een deel van het jaar in Ierland woont en twee bijdragen leverde aan de eerste editie van Ierland, was gastheer tijdens de lancering van het magazine in trendy restaurant Sophia in Amsterdam die in het teken stond van een culinaire rondgang door Ierland.

U2


Het Ierland magazine ziet er verzorgd uit. Het blad steunt op drie inhoudelijke pijlers, lifestyle, cultuur en recreatie. Alle drie royaal vertegenwoordigt in de eerste editie. Zo pakt het magazine uit met ruime reportages waaronder ook een groot artikel over de golfbanen Foto Island en Lee Valley. Twee banen die in het Zuid-westen van Ierland, niet al te ver van Cork, liggen. Aan het artikel is ook een lezeraanbieding gekoppeld.
Naast golfen is er in Ierland ook aandacht voor bijvoorbeeld St. Patricks Day in Dublin en is er een verhaal over de rockhelden van U2, inclusief tien 'Top tienen' van muzikale BN-ers en hun favoriete U2-singles.

Serene stilte en swingende steden


Magazine Ierland speelt in op de mooie contrasten die het land heeft tussen serene stilte en swingende steden. Naast citybreaks en gevarieerde familievakanties (van een stoere huifkartocht tot dolfijnen spotten), kun je in dit land kiezen voor schilderachtige routes langs Bed & Breakfasts of je weldadig laten onderdompelen in luxe wellness resorts. Ierland heeft het allemaal: van ruig en ongerept tot verbluffend comfortabel. Ook een rondje golf is geen straf, net als slenteren door Kinsale -de culinaire hoofdstad van Ierland- met bont gekleurde huisjes, pubs en restaurants.
Ierland telt 116 pagina's en wordt gedistribueerd bij ruim 3000 winkels, waaronder winkelketens als Albert Heijn, AKO en Bruna, boekhandels en kiosken. De verkoopprijs is 5,95. De tweede editie staat gepland voor najaar 2008.